Вплив розривів груп тросів на міцність гумотросового тягово-транспортувальногооргана
І.В. Бельмас1, Д.Л. Колосов2, О.М. Долгов2, Г.І. Танцура1, С.В. Онищенко2
1 Дніпровський державний технічний університет, Кам’янське, Україна
2 Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна
Coll.res.pap.nat.min.univ. 2021, 64:166-174
https://doi.org/10.33271/crpnmu/64.166
Full text (PDF)
АНОТАЦІЯ
Мета. Розробка та обґрунтування методу аналітичного визначення напружено-деформованого стану плоского гумотросового тягово-транспортувального органа з ушкодженнями (розривами неперервності)груп тросівурізних перерізах.
Методика дослідження полягає в розробці математичної моделі взаємодії частин тягово-транспортувальногооргана з урахуванням ушкодження груп довільних тросів, побудові аналітичних рішень для визначення закономірностей розподілу сил поміж тросами та напружень зсуву в еластичній оболонці тягово-транспортувальногооргана з довільним розташуванням розривів груп тросів у різних перерізах.
Результати дослідження. Розроблено модель плоского гумотросового тягово-транспортувальногооргана з довільним розташуванням ушкоджень груп тросів у різних його перерізах. Аналітичним шляхом в замкненій формі отримані вирази, що дозволяють визначатинапружено-деформований стан плоского гумотросового тягово-транспортувальногоорганапідйомно-транспортної машини з довільним розташуванням ушкоджень груп тросів у різних його перерізах. Сформульовано умови міцності.
Наукова новизна полягає у встановленні закономірностей взаємодії полів збурень напружено-деформованого стану гумотросового тягово-транспортувальногооргана з розривами неперервності довільних груп тросів у різних перерізах. Встановлено, що поля збурень, зумовлені розривами ближніх тросів накладаються, коли розриви розташовані в одному перерізі та поміж ушкодженими тросами розташовано цілих тросів менше, ніж три, та коли в обох перерізах один і той самий трос або сусідній з ним ушкоджений, а відстань поміж перерізами ушкоджень не перевищує величини, що залежить від конструкції плоского гумотросового тягово-транспортувальногооргана та механічних властивостей його складових.
Практичне значення. Отримані алгоритми та умови міцності дозволяють визначати напружено-деформований стан та упереджувати руйнування плоского гумотросового тягово-транспортувальногооргана з розривами груп тросів у різних перерізах. Такими перерізами можуть бути: переріз краю стикового з’єднання, де троси мають розриви неперервності; переріз, до якого входить край ділянки часткового відновлення тягової спроможності органа, втраченої внаслідок руйнування троса; переріз розриву троса або групи тросів в процесі експлуатації. Встановлення напружено-деформованого стану та умов міцності тягово-транспортувальногооргана за таких умов дозволяють обґрунтовано визначати можливість його подальшої експлуатації на підйомно-транспортній машині.
Ключові слова: підйомно-транспортна машина, плоский гумотросовий тягово-транспортувальнийорган, математична модель, граничні умови, напружено-деформований стан, розрив неперервності тросової основи, метод розрахунку, умови міцності.
Перелік посилань: