№64-13

Вплив розривів груп тросів на міцність гумотросового тягово-транспортувальногооргана

І.В. Бельмас1, Д.Л. Колосов2, О.М. Долгов2, Г.І. Танцура1, С.В. Онищенко2

1 Дніпровський державний технічний університет, Кам’янське, Україна

2 Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна

Coll.res.pap.nat.min.univ. 2021, 64:166-174

https://doi.org/10.33271/crpnmu/64.166

Full text (PDF)

АНОТАЦІЯ

Мета. Розробка та обґрунтування методу аналітичного визначення напружено-деформованого стану плоского гумотросового тягово-транспортувального органа з ушкодженнями (розривами неперервності)груп тросівурізних перерізах.

Методика дослідження полягає в розробці математичної моделі взаємодії частин тягово-транспортувальногооргана з урахуванням ушкодження груп довільних тросів, побудові аналітичних рішень для визначення закономірностей розподілу сил поміж тросами та напружень зсуву в еластичній оболонці тягово-транспортувальногооргана з довільним розташуванням розривів груп тросів у різних перерізах.

Результати дослідження. Розроблено модель плоского гумотросового тягово-транспортувальногооргана з довільним розташуванням ушкоджень груп тросів у різних його перерізах. Аналітичним шляхом в замкненій формі отримані вирази, що дозволяють визначатинапружено-деформований стан плоского гумотросового тягово-транспортувальногоорганапідйомно-транспортної машини з довільним розташуванням ушкоджень груп тросів у різних його перерізах. Сформульовано умови міцності.

Наукова новизна полягає у встановленні закономірностей взаємодії полів збурень напружено-деформованого стану гумотросового тягово-транспортувальногооргана з розривами неперервності довільних груп тросів у різних перерізах. Встановлено, що поля збурень, зумовлені розривами ближніх тросів накладаються, коли розриви розташовані в одному перерізі та поміж ушкодженими тросами розташовано цілих тросів менше, ніж три, та коли в обох перерізах один і той самий трос або сусідній з ним ушкоджений, а відстань поміж перерізами ушкоджень не перевищує величини, що залежить від конструкції плоского гумотросового тягово-транспортувальногооргана та механічних властивостей його складових.

Практичне значення. Отримані алгоритми та умови міцності дозволяють визначати напружено-деформований стан та упереджувати руйнування плоского гумотросового тягово-транспортувальногооргана з розривами груп тросів у різних перерізах. Такими перерізами можуть бути: переріз краю стикового з’єднання, де троси мають розриви неперервності; переріз, до якого входить край ділянки часткового відновлення тягової спроможності органа, втраченої внаслідок руйнування троса; переріз розриву троса або групи тросів в процесі експлуатації. Встановлення напружено-деформованого стану та умов міцності тягово-транспортувальногооргана за таких умов дозволяють обґрунтовано визначати можливість його подальшої експлуатації на підйомно-транспортній машині.

Ключові слова: підйомно-транспортна машина, плоский гумотросовий тягово-транспортувальнийорган, математична модель, граничні умови, напружено-деформований стан, розрив неперервності тросової основи, метод розрахунку, умови міцності.

Перелік посилань:

  1. Belmas, I., Kolosov, D., Onyshchenko, S., & Bobylova, I. (2020). Partial restoration of tractive ability of rubber-cable tractive element with damaged cable base. Collection of Research Papers of the National Mining University, 60, 196–206.
    https://doi.org/10.33271/crpnmu/60.196
  2. Belmas, I., Kolosov, D., Bilous, O., & Onyshchenko, S. (2018). Stress-strain state of a conveyor belt with cables of different rigidity and their breakages. Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools,26(2), 231–238.
    https://farplss.org/index.php/journal/article/view/336/305
  3. Bel'mas, I.V. (1993). Stress state of rubber-rope tapes during their random damages. Problemy Prochnosti i Nadezhnos'ti Mashin, (6), 45–48.
  4. Belmas, I., Kolosov, D. (2017). The stress-strain state of the flat rope caused by breaks of tractive elements and design of hoisting engine drum. Collection of research papers of National Mining University, 50, 163–170.
    http://znp.nmu.org.ua/pdf/2017/50.pdf
  5. Volohovskiy,V.Yu.,Radin,V.P., Rudyak,M.B.(2010).Koncentraciya usiliy v trosah i nesushchaya sposobnost' rezinotrosovyh konveyernyh lent s povrezhdeniyami. Vestnik MEI,5,5–12.

Інновації та технології

 

Дослідницька платформа НГУ

 

Відвідувачі

378096
Сьогодні
За місяць
Усього
30
23496
378096