Обгрунтування параметрів перевантажувальних робіт глибокого кар’єру при експлуатації комбінованого конвеєрно-залізничного транспорту
О.О. Шустов1, А.А. Адамчук1
1Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна
Coll.res.pap.nat.min.univ. 2022, 68:103-114
https://doi.org/10.33271/crpnmu/68.103
Full text (PDF)
АНОТАЦІЯ
Мета. Удосконалення технологічних схем роботи перевантажувальних пунктів з обґрунтуванням параметрів їх роботи при відпрацюванні глибинної зони залізорудного кар'єру.
Методика. Для досягнення поставленої мети були використані наступні методи дослідження: аналітичного, графічного й математичного моделювання, метод логічних інженерних рішень, порівняння варіантів й аналогій. Зазначені методи використовувались при обґрунтуванні параметрів роботи перевантажувальних пунктів при використанні комбінованого конвеєрно-залізничного транспорту, визначення кількості думпкарів від їх вантажопідйомності при нарощуванні виробничої потужності кар'єру по руді.
Результати. Застосування розробленого пристрою для перевантаження скельних порід в залізничний транспорт, дозволяє скоротити транспортно-вантажний майданчик на 25-30 м, тим самим, знизити обсяг виїмки порід розкриву до 250-280 тис. м3, раціонально використовувати виймальних-навантажувальний і транспортне обладнання в одній лінії з скороченням часу завантаження думпкарів і формування штабеля.
Наукова новизна. Вперше обґрунтовані параметри роботи перевантажувальних пунктів при експлуатації комбінованого конвеєрно-залізничного транспорту та визначена кількість думпкарів на транспортному горизонті в залежності від їх вантажопідйомності та виробничої потужності кар’єру по залізній руді; при продуктивності кар'єру по руді 18 млн.т/рік їх кількість змінюється в межах 37-104 залежно від вантажопідйомності вагонів та з урахуванням календарного плану роботи гірничого підприємства. Встановлено залежність кількості думпкарів на горизонті від їх вантажопідйомності і продуктивності кар’єра по руді.
Практичне значення. Встановлено, що в умовах глибоких залізорудних кар'єрів найбільш ефективно застосовувати комбінацію конвеєрно-залізничного транспорту зі спорудженням установки для перевантаження скельних порід, що дозволить зменшити витрати на розробку родовища до 6,7-8,9 млн USD.
Ключові слова: комбінований конвеєрно-залізничний транспорт, внутрішньокар’єрний перевантажувальний пункт, глибокий залізорудний кар’єр, перевантажувальний пристрій, думпкар.
Перелік посилань