№68-09

Обгрунтування параметрів перевантажувальних робіт глибокого кар’єру при експлуатації комбінованого конвеєрно-залізничного транспорту

О.О. Шустов1, А.А. Адамчук1

1Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна

Coll.res.pap.nat.min.univ. 2022, 68:103-114

https://doi.org/10.33271/crpnmu/68.103

Full text (PDF)

АНОТАЦІЯ

Мета. Удосконалення технологічних схем роботи перевантажувальних пунктів з обґрунтуванням параметрів їх роботи при відпрацюванні глибинної зони залізорудного кар'єру.

Методика. Для досягнення поставленої мети були використані наступні методи дослідження: аналітичного, графічного й математичного моделювання, метод логічних інженерних рішень, порівняння варіантів й аналогій. Зазначені методи використовувались при обґрунтуванні параметрів роботи перевантажувальних пунктів при використанні комбінованого конвеєрно-залізничного транспорту, визначення кількості думпкарів від їх вантажопідйомності при нарощуванні виробничої потужності кар'єру по руді.

Результати. Застосування розробленого пристрою для перевантаження скельних порід в залізничний транспорт, дозволяє скоротити транспортно-вантажний майданчик на 25-30 м, тим самим, знизити обсяг виїмки порід розкриву до 250-280 тис. м3, раціонально використовувати виймальних-навантажувальний і транспортне обладнання в одній лінії з скороченням часу завантаження думпкарів і формування штабеля.

Наукова новизна. Вперше обґрунтовані параметри роботи перевантажувальних пунктів при експлуатації комбінованого конвеєрно-залізничного транспорту та визначена кількість думпкарів на транспортному горизонті в залежності від їх вантажопідйомності та виробничої потужності кар’єру по залізній руді; при продуктивності кар'єру по руді 18 млн.т/рік їх кількість змінюється в межах 37-104 залежно від вантажопідйомності вагонів та з урахуванням календарного плану роботи гірничого підприємства. Встановлено залежність кількості думпкарів на горизонті від їх вантажопідйомності і продуктивності кар’єра по руді.

Практичне значення. Встановлено, що в умовах глибоких залізорудних кар'єрів найбільш ефективно застосовувати комбінацію конвеєрно-залізничного транспорту зі спорудженням установки для перевантаження скельних порід, що дозволить зменшити витрати на розробку родовища до 6,7-8,9 млн USD.

Ключові слова: комбінований конвеєрно-залізничний транспорт, внутрішньокар’єрний перевантажувальний пункт, глибокий залізорудний кар’єр, перевантажувальний пристрій, думпкар.

Перелік посилань

  1. Дриженко, А.Ю. (2014). Відкриті гірничі роботи. НГУ.
  2. Адамчук, А.А.& Шустов, О.О. (2018). Системний підхід до вибору нових засобів транспорту для роботи на глибоких кар’єрах. Збірник наукових праць НГУ, (54), 8-18.
  3. Moldabayev, S., Adamchuk, A., Sarybayev, N., & Shustov, A. (2019). Improvement of open cleaning-up schemes of border Mineral reserves. International Multidisciplinary Scientific GeoConference Surveying Geology and Mining Ecology Management, SGEM, 19(1.3), 331–338.
    https://doi.org/10.5593/sgem2019/1.3/S03.042
  4. Moldabayev, S. K., Adamchuk, A. A., Toktarov, A. A., Aben, Y., & Shustov, O. O. (2020). Approbation of the technology of efficient application of excavator-automobile complexes in the deep open mines. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 4, 30–38.
    https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-4/030
  5. Anisimov, O. O. (2018). Research on parameters of the working area on an internal dump for developing open pits. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 1, 27–34.
    https://doi.org/10.29202/nvngu/2018-1/17
  6. Khorolskyi, A., Hrinov, V., Mamaikin, O., & Demchenko, Yu. (2019). Model sand methods to make decisions while mining production scheduling. Mining of Mineral Deposits13(4),53-62.
    https://doi.org/10.33271/mining13.04.053
  7. Васильев, М.В. (1983). Транспорт глубоких карьеров: монография. Недра.
  8. Кириченко, А.И.,&Картавый, А.Н. (2010). Крутонаклонный конвейер КНК-270 для Навоийского ГМК – новый этап развития ЦПТ. Горная промышленность, 2(90), 71-80.
  9. Санакулов,К.С.,&Шеметов,П.А.(2011).Развитие циклично-поточной технологии на основе крутонаклонных конвейеров в глубоких карьерах.Горный журнал, 8, 34-37.
  10. Молдабаєв, С.К., Кузьменко, С.В., Калюжний, Є.С., Шустов, О.О., & Елдос, Абен (2019). Устройство для перегрузки скальных пород из конвейера во внутрикарьерный железнодорожный транспорт (Patent KZNo. 35001).
  11. Молдабаев, С. К., Шустов, А. А., Султанбекова, Ж. Ж., & Адамчук, А. А. (2020). Горнотранспортные системы глубоких и сверхглубоких карьеров: монография. Satbayev University.
  12. Fomychov, V., Fomychova, L., Khorolskyi, A., Mamaikin, O. & Pochepov, V. (2020). Determining optimal border parameters to design a reused mineworking. ARPN Journal of Engineering and Applied Sciences15(24), 3039-3049.

Інновації та технології

 

Дослідницька платформа НГУ

 

Відвідувачі

479394
Сьогодні
За місяць
Усього
275
9032
479394