№67-14
Енергоефективна структура та апаратне забезпечення підсистеми управління ковшового екскаватора та системи управління гідравлікою
А.В. Малієнко1 , Г.Г. Дяченко1, І.М. Луценко1, С.О. Федоряченко1, К.А. Зіборов1, Є.В. Кошеленко1
1Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна
Coll.res.pap.nat.min.univ. 2021, 67:165-178
https://doi.org/10.33271/crpnmu/67.165
Full text (PDF)
АНОТАЦІЯ
Мета. Провести аналіз підсистем управління ковшового екскаватора, виходячи з особливостей енергоефективної структури та управління об'єкта.
Методика дослідження полягає в аналізі певного діапазону енергоефективного управляння, оскільки інтенсивність навантаження тісно корелює з продуктивністю ковшового екскаватора при максимальному навантаженні та має значний вплив на енергоефективну структуру. Таким чином актуальність представлених досліджень полягає у встановленні параметрів регулювання енергоефективного навантаження на виконуючий орган екскаватора при максимальному навантаженні за умовами керування гідравлікою. Для рішення цієї задачі застосовується система управління екстремального регулювання, специфіка якої визначатиметься особливостями об'єкта управління.
Результати дослідження. Встановлено, що одним з найбільш ефективних є алгоритм, заснований на інформації про структуру робочого матеріалу та залежності параметрів від вхідної інформації керуючого органу на гідравлічну систему екскаватора.
Наукова новизна. Розглянуто задачу оптимізації процесу управління гідравлікою екскаваторів з урахуванням подрібнювального матеріалу та його впливу на систему енергоефективної роботи приводу екскаватора. Зауважено, що в реальних умовах ідеальних систем управління гідравлікою екскаваторів не існує. Аналіз роботи та проведення розрахункового експерименту показує що об’єкт управління може бути представлений у вигляді аперіодичної ланки другого порядку. коливання системи. В результаті –проведено дослідження об’єкту управління отримана динамічна характеристика, дані для побудови статичної характеристики та перевірочні дані. Таким чином, в роботі запропонована система управління підсистеми ковшового екскаватора та системи управління гідравлікою забезпечуючи найбільш інтенсивні параметри при максимальному навантаженні на робочий орган екскаватора.
Практичне значення. Встановлено, що процесу пошуку оптимального енергоефективного навантаження на гідравлічну систему слід надати кроковий характер. Величина кроку по параметру оптимізації і інші змінні пошукової процедури повинні вибиратися з умови мінімуму сумарної помилки, та підтримання оптимального енергоефективного режиму роботи системи.
Ключові слова: Енергоефективна структура, гідравлічна система екскаватора, системи управління, ідентифікації моделі, апаратного забезпечення.
Перелік посилань
- Баладинський В. Л. (1997).Будівельні машини: Збірник вправ.
- Баладінський В. А. (2001) Будівельна техніка. Навч посібник. Либідь.
- Черненко В.К.(2005).Технологія будівельного виробництва. Вища школа
-
Зіборов, К.А, Федоряченко, С.О., Бешта, О.О., Луценко, І.М., Малієнко А.В., & Худолій, С.С. (2020). Обґрунтування кінематичних параметрів ківшового екскаватора. Збірник наукових праць НГУ,62, 156-167.
https://doi.org/10.33271/crpnmu/62.156