№71-03

Способи створення траси конвеєрного підйомника в глибокому кар’єрі

О.О. Анісімов1, О.Ю. Іваник1

1Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна

Coll.res.pap.nat.min.univ. 2022, 71:29-41

https://doi.org/10.33271/crpnmu/71.029

Full text (PDF)

АНОТАЦІЯ

Мета. Удосконалювання технології розкриття і схем створення крутої траншеї в умовах глибокого кар’єру дозволяє створювати нові вантажопотоки і розвивати гірничі роботи. Метою дослідницької роботи є визначення більш привабливої схеми формування конвеєрної траси. У роботі здійснено порівняння двох технологічних схем: створення крутої напівтраншеї на нижні горизонти з відсипанням скельних порід, та з формуванням виробки в скельних породах у вигляді траншеї. У зв'язку із зазначеним вище метою роботи є обґрунтування ефективної схеми створення крутої траншеї для подальшого розміщення на її основу конвеєрного ставу. Це дозволить переміщувати гірничу масу з нижніх горизонтів на верхні з меншими витратами.

Розглянуті схеми створення крутої траншеї дозволили визначити об’єми підготовчих робіт, визначити найбільш привабливу схему створення похилої виробки при розкритті нижніх горизонтів в умовах діючого кар’єру Полтавського ГЗК, що дозволяє зменшити використання автосамоскидів всередині кар’єру.

Методика. Для підрахунку об’ємів розкривних порід, що виймають при проведенні траншеї, а також розміщують при створенні насипу застосований метод вертикальних перерізів. При виконанні дослідження застосовано програмний комплекс – геоінформаційну систему (ГІС) K-MINE. Методика порівняння об’ємів робіт при створенні конвеєрної траси за варіантами дозволила визначити найбільш доцільний спосіб ведення робіт.

Результати. Досліджено параметри крутої траншеї та напівтраншеї в тому числі встановлені обсяги робіт в межах крутих шарів західного борту кар'єру ПГЗК. Розкриття крутими траншеями дозволяє розмістити існуючий підйомник із розміщенням дробильно-перевантажувального пункту, який містить пересувну дробарку фірми "KRUPP". При реалізації схеми з проведенням крутої траншеї в скельних породах об’єм робіт складає 79,555 тис. м3. Для будівництва напівтраншеї об’єм робіт зі створення насипу складає 733,887 тис.м3. При побудові капітальних траншей і напівтраншей в умовах кар’єру Полтавського ГЗК перевага надається насипним напівтраншеям, які створюють зі скельних порід (без ведення буропідривних робіт).

Наукова новизна. Розглянуті варіанти та обґрунтовані параметри створення крутих траншей для подальшого розміщення на її основу конвеєрного ставу. Вдосконалена схема переміщення гірничої маси з нижніх горизонтів на верхні, встановлені графічні залежності об’ємів робіт та порівняні технічні показники при створенні крутої траншеї та напівтраншеї.

Практична значимість. Розглянуті схеми створення крутої траншеї дозволили визначити об’єми підготовчих робіт, встановити найбільш привабливу схему створення похилої виробки при розкритті нижніх горизонтів в умовах діючого кар’єру Полтавського ГЗК, що дозволяє зменшити використання автосамоскидів всередині кар’єру і вдосконалити схеми переміщення гірничої маси.

Ключові слова: глибокий кар’єр, крута траншея, конвеєрний транспорт, гірнича маса, технологічні схеми.

Перелік посилань

1. Лотоус, В.В. (2009). Технико-технологическая модернизация железорудного карьера Полтавского ГОКа. Горный журнал, 11,  96-98.

2. Дриженко, А.Ю., Козенко, Г.В., & Рикус, А.О. (2008). Відкрита розробка залізних руд України: стан і шляхи удосконалення: Монографія. Національний гірничий університет.

3. Anisimov, O. (2015). The development of deep pits steep slope layers. Theoretical and Practical Solutions of Mineral Resources Mining, 243–246.

4. Гуменик, І., Пчолкін, Г., Маєвський, А., & Корсунський, Г. (2014). Технологія відкритої розробки родовищ корисних копалин: навч. Посіб. у 2-х ч. Ч.1 Розкриття родовищ. Нац.гірн. ун-т.

5. Анисимов, О. (2017). Параметры робочих бортов глибоких карьеров при формировании рабочей зоны крутонаклонными слоями. Збірник наукових праць НГУ, 52, 47-56.

6. Dryzhenko, A., Shustov, A., & Moldabayev, S. (2017). Justification of parameters of building inclined trenches using belt conveyors. International Multidisciplinary Scientific GeoConference: SGEM, 17(1.3), 471-478.
https://doi.org/10.5593/sgem2017/13/s03.060

7. Васильев, М.В. (1983). Транспорт глибоких карьеров. Недра.

8. Геоинформационная система К-MINE (2013). Модуль проектирования открытых горных работ. Пособие пользователя. «Кривбассакадеминвест».

Інновації та технології

 

Дослідницька платформа НГУ

 

Відвідувачі

464685
Сьогодні
За місяць
Усього
4
31025
464685