№72-11

Аналіз роботи схеми підведення електричного струму до троса у багатошаровому вантовому канаті

І.В. Бельмас1, О.І. Білоус1, Г.І. Танцура1, А.В. Швачка1

1Дніпровський державний технічний університет, Кам`янське, Україна

Coll.res.pap.nat.min.univ. 2023, 72:133-143

https://doi.org/10.33271/crpnmu/72.133

Full text (PDF)

АНОТАЦІЯ

Мета. Регулярна перевірка канатів на вантових мостах є ключем до забезпечення безпеки життя людей. Однак сигнали виявлення зазвичай ускладняються через переплетені структури тросів, які змушують змішувати сигнал дефекту каната і сигнал пасма. Для забезпечення робото-спроможності вантового каната необхідно регулярно перевіряти цілісність тросів.

Методика дослідження. У роботі використовуються аналітичні методи спостережень та математико-статистичної обробки даних; системного аналізу при розробці критеріїв оцінки фактичного технічного стану вантових канатів; метод математичного моделювання при розробці прогностичних моделей обривів троса.

Результати дослідження. В роботі проаналізовано систему контролю вантового каната при зміні параметрів довжин прикладання електричного струму до двох тросів, та відображенохарактер розподілупри зміні номера ушкодженого троса на інший. Отримані результати демонструють необхідність застосування цього способу підведення, бо система чітко спрацьовує при різних випадках.

Наукова новизна. Автоматична система виявлення розриву тросів з функцією визначення місця ушкодження дозволяє в автоматичному режимі в процесі експлуатації підйомної машини обладнаної плоским гумотросовим канатом контролювати технічний стан тросів завулканізованих в гумову оболонку та зупиняти машину у разі пориву будь-якого троса.

Зміна електричної напруги поміж кінцями ущкодженого троса залежить від довжини канату так: при довжині каната 10 м – різниця потенціалів не перевищує 7В, а при 100 м – 106, при 300 м – 1015 пропорційно залежить кореню квадрату і здобутку електричного опору троса та питомої проводності гумових прошарків канату.

Практичне значення. Впровадження автоматичної системи контролю дасть змогу оперативно приймати рішення спрямовані на ліквідацію ушкодження плоских одношарових та вантових багатошарових канатів, зупиняти «розвиток» ушкоджень, зменшити витрати часу на відновлення робочого стану підйомної машини, а головне - підняти її надійність та безпеку її експлуатації.

Ключові слова: вантовий канат, обрив, діагностика, троси, електричний опір. 

Перелік посилань

1. Дмитрієв, Л. Г. (1974). Вантові покриття. Буревістник.

2. Корнеев, М. М. (2003). Стальні мости: теоретичні та практичне посібник по проектуванню. Київ.

3. Колосов, Д.Л. (2002). Обґрунтування параметрів та конструкцій двошарових гумотросових конвеєрних стрічок для гірничих підприємств. Дніпропетровськ.

4. Колосов, Л.В., & Бельмас, И.В. (1981). Применение электрических моделей для исследова-ния композитных  материалов. Механика композитных материалов, 1, 115-119.

5. Бельмас, І.В. (1991). Контроль прочности РТК. Наука – производству.

6. Бельмас, І.В., (1990). Контроль потери тяговой способности резинотросовой ленты кон-вейерного транспортера». Горная электромеханика и автоматика, 57.

7. Бельмас, І.В., Данияров, Н. А., & Танцура, Г.І. (2016). Контроль состояния тросов резинотросового тягового органа. Университет енбектері. Карагандинск. техн. ун., 2, 76-78.

8. Бельмас, І.В., Білоус, О.І., Нельга, А.Т., & Бельмас, О.Л. (2008). Контроль тросів гумотросового канату. Наукові дослідження – теорія та експеримент: Матеріали четвертої міжн. наук.-практ. конф. Полтава, 8, 8-12.

9. Колосов, Л.В. Шидо, Н.Г. Ропай, В.А., Бельмас, І.В., & Сергієнко, О.В. (1996). Пристрiй автома-тичного контролю цiлiсностi зрiвноважувального канату. (Патент України 9515А .Б.В. №3. 30.09.96).

10. Конох. Ю.М., & Бельмас І.В., (2007). Пристрій для контролю за станом гумотросового канату (Патент України на корисну модель № 27372).

11. Бельмас, І.В. (2007). Електричний опір гумової оболонки гумотросового канату. Сб. науч. тр. Керченского морского технологического университета. Механизация производственных процессов рыбного хозяйства, промышлен-ных и аграрных предприятий, 8, 89-62.

12. Belmas, I.V., Bilous, O., Tantsura, H., & Shvachka, A. (2022). Development of a System for Continuous Automatic Monitoring of the Cable Rope Condition. Strength of Materials, 5(54), 825-840.
https://doi.org/10.1007/s11223-022-00459-3

Інновації та технології

 

Дослідницька платформа НГУ

 

Відвідувачі

382823
Сьогодні
За місяць
Усього
1
2433
382823