№76-4
Дослідження зміни довжини транспортування гірничої маси при поглибленні кар’єру з застосуванням крутопохилих траншей
Н.Д. Давіденко1, О.О. Анісімов1
1Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна
Coll.res.pap.nat.min.univ. 2024, 76:42–50
Full text (PDF)
https://doi.org/10.33271/crpnmu/76.042
АНОТАЦІЯ
Мета. Дослідження впливу складових траси розкривних виробок на відстань транспортування при відкритій розробці нерудних родовищ.
Методологія. Аналіз існуючих трас розкривних виробок та побудова графічних залежностей складових з урахуванням збільшення ухилу з’їздів, в зв’язку з впровадженням нових типів транспортного обладнання.
Результати. Проведено аналіз розкривних трас діючих нерудних кар’єрів, що дозволило виявити особливості впливу складових траси розкривних виробок на відстань транспортування, при застосуванні автомобільного транспорту в кар’єрах. Впровадження крутих траншей з ухилом 20–45% скорочує відстань транспортування по похилій трасі кар’єру в межах зміни ухилу від 10 до 35% на 10–25%; а подальше збільшення ухилу суттєво не впливає на відстань транспортування. При встановленні довжини транспортування, при застосуванні крутопохилих з‘їздів необхідно враховувати, що з підвищенням величини ухилу слід підвищувати розмір коефіцієнту подовження траси.
Встановлено, що висота уступів впливає на відстань транспортування та отримані залежності коефіцієнту розвитку траси від висоти уступів на кар’єрах.
Наукова новизна. Встановлені залежності між складовими автомобільної траси в кар’єрі та зроблена оцінка їх впливу на відстань транспортування. Впровадження крутих траншей дозволяє значно скоротити відстань транспортування в кар’єрі, одночасно з цим значно підвищується вплив складових траси виробок (ділянок примикання, ухили, повороти) на відстань транспортування гірничої маси при поступовому збільшені глибини кар’єрів.
Практичне значення. Отримані результати дозволили встановити коефіцієнти подовження траси, розкривних виробок при підвищенні ухилу в разі застосування нових типів рухомого складу автотранспорту.Обґрунтовуючи трасу виробок, необхідно приділяти увагу параметрам різних складових траси щоб забезпечити ефективність роботи транспорту.
Ключові слова: автосамоскиди, круті траншеї, з’їзди, ухили, коефіцієнти подовження траси.
Перелік посилань
1. Khokhriakov, V.S. (1963). Proektirovanie i organizatciia roboty karernogo avtotransporta. Gosgortekhizdat.
2. Vasilev, M.V. (1965). Kombinirovannyi transport na karerakh. Nedra.
3. Rzhevskii, V.V. (1985). Otkrytye gornye raboty. Ch.2. Nedra.
4. Симоненко, В.І. (2004). Технологічні основи розробки нерудних родовищ з внутрішньокар’єрним складуванням відходів гірничого виробництва. Автореферат.
5. Симоненко, В.І., Павличенко, А.В., Анісімов, О.О., Бондаренко, А.О., Черняєв, О.В., & Гриценко, Л.С. (2022). Технологія екологобезпечної відкритої розробки нерудних родовищ твердих корисних копалин: монографія. Журфонд.
6. Khazin, M. L. (2021). Directions of Career Transport Development. Nedropolzovanie, 21(3), 144–150. https://doi.org/10.15593/2712-8008/2021.3.7
7. Anisimov, O.A. (2015). Tekhnologiia stroitelstva i razrabotki glubokikh karerov: Monografiia. Natcionalnyi gornyi unіversitet.
8. Анісімов, О. О., & Довгалюк, І. А. (2015). Дослідження показників роботи кар'єрних самоскидів та підвищення їх продуктивності в умовах Стрижавського родовища мігматитів. Збірник наукових праць НГУ, (49). 25–31.