№76-8

Аналіз та удосконалення методики рішення гальмівної задачі кар’єрного залізничного транспорту

А.О. Романенко1, О.В. Романенко2

1Технічний університет ТОВ "Метінвест Політехніка", Запоріжжя, Україна

2Академія гірничих наук України,Кривий Ріг, Україна

Coll.res.pap.nat.min.univ. 2024, 76:91–107

Full text (PDF)

https://doi.org/10.33271/crpnmu/76.091

АНОТАЦІЯ

Мета. На основі діючих Норм технологічного проєктування гірничодобувних підприємств із відкритим способом розробки родовищ корисних копалин, надати удосконалену методику для ефективного рішення гальмівної задачі промислового кар’єрного залізничного транспорту за допомогою табличного процесора МS Excel; що відкриває перспективи для подальшого вивчення, проєктування та аналізу досліджень руху промислового кар’єрного залізничного транспорту.

Методика. Методика рішення гальмівної задачі промислового кар’єрного залізничного транспорту викладена у додатку В Норм технологічного проєктування гірничодобувних підприємств із відкритим способом розробки родовищ корисних копалин. Автори цієї статті виконали детальне пояснення та докладний аналіз цієї методики.

Результати. В результаті виконаного аналізу виправлені помилки та запропонована скорегована удосконалена методика ефективного рішення гальмівної задачі промислового кар’єрного залізничного транспорту за допомогою табличного процесора МS Excel, у тому числі: запропоновано враховувати Ктип.к(коефіцієнт, що характеризує тип колії; якщо постійна колія, то Ктип.к= 1, якщо пересувна, то Ктип.к = 1,3), також запропоновано автоматизувати пошук значення Vп  (початкова швидкість гальмування, км/год)  для вертикального профілю iг,i  (ухил  на i-му кроці інтегрування, на якому відбувається гальмування, ‰) при значенні гальмівного шляху Lгальм.

Наукова новизна. Вперше виконано докладний аналіз алгоритму розрахунку гальмівної задачі для залізничного транспорту, що викладено у методиці діючих Норм технологічного проєктування гірничодобувних підприємств із відкритим способом розробки родовищ корисних копалин. Надано рекомендації, корегування та виправлення, щодо поліпшення алгоритму розрахунку гальмівної задачі для залізничного транспорту.Вперше, з виправленням недоліків та помилок методики, запропонована удосконалена Методика рішення гальмівної задачі кар’єрного залізничного транспорту за допомогою табличного процесора МS Excel, що враховує тип колії, автоматизований пошук значення початкової швидкості гальмування.

Практична значимість. Викладену у статті методику можна застосовувати у якості інструмента при проєктуванні та при виконанні досліджень для ефективного рішення гальмівної задачі промислового кар’єрного залізничного транспорту за допомогою табличного процесора МS Excel.

Ключові слова: рішення гальмівної задачі промислового кар’єрного залізничного транспорту МS Excel.

Перелік посилань

1. Ministry of Industrial Policy of Ukraine. (2008). Normy tekhnolohichnoho proektuvannia hirnycho-dobuvnykh pidpryiemstv iz vidkrytym sposobom rozrobky rodovyshch korysnykh kopalin. [  Norms of technological design for mining enterprises with open-pit mining of mineral deposits. Part 2. Open pit mining. Volume 1]. SOU-N MPP 73.020-078-2:2008.

2. Rengevych, A.A. (1976). Raschet kariernoho elektrovoznoho transporta [Calculation of quarry electric transport].Dnipropetrovsk: DHI.

3. Akimov, V.I. (1988). Sbornik zadach po tyahovym raschetam [Collection of problems on traction calculations]. Homel: BelIIZhT.

4. Rengevych, O.O., & Denyshchenko, O.V. (2005). Ekspuatatsiini rozrakhunky transportnykh kompleksiv krierv [Operational calculations of quarry transport complexes].Dnipropetrovsk: National Mining University.

5. Frenkel, S. Ya. (2009). Tekhnika tyahovykh rozrakhunkiv [Technique of traction calculations].Homel: BelHUT.

6. Daleka, V. Kh., Pushkov, P. M., Andriichenko, V. P., & Mineieva, Yu. V. (2012). Osnovy elektrychnoi tyahy [Basics of electric traction]. Kharkiv: Kharkiv National Academy of Municipal Economy.

7. Sakharov, P. A., & Frenkel, S. Ya. (2016). Tyahovi rozrakhunky dlia uchastka zheleznoi dorohy [Traction calculations for railway section].Homel: BelGUT.

8. Horobchenko, O. M. (2020). Transportni systemy i tekhnolohii [Transport systems and technologies].Kyiv: State University of Infrastructure and Technologies.

Інновації та технології

 

Дослідницька платформа НГУ

 

Відвідувачі

464556
Сьогодні
За місяць
Усього
58
30896
464556