№58-5
Розвиток динамічного підходу до вирішення задач оперативного планування гірничо-транспортних робіт в залізорудному кар’єрі
Д.В.Вінівітін1, М.В.Назаренко2, С.М.Шолох2, В.В.Панченко3
1ПрАТ “Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат”, м. Горішні Плавні, Україна
2Група компаній КАІ, м. Кривий Ріг, Україна
3Національний технічний університет “Дніпровська політехніка”, м. Дніпро, Україна
coll.res.pap.nat.min.univ. 2019, 58:56-67
http://doi.org/10.33271/crpnmu/58.056
Full text (PDF)
АНОТАЦІЯ
Мета роботи. Підвищення ефективності та надійності методичного забезпечення місячно-добового планування гірничо-транспортних робіт в залізорудному кар’єрі.
Методикавиконання. Аналіз та структуризація множини можливих послідовностей відпрацювання місячних планових блоків. Обгрунтування критеріальних оцінок структурованих підгруп послідовностей відпрацювання місячних планових блоків. Застосування методу гілок і границь для аналізу, відсіву недоцільних варіантів послідовностей та формування множини їх раціональних варіантів. Рішення типової задачі місячно-добового планування гірничо-транспортних робіт залізорудного кар’єру. Порівняльний аналіз ефективності і надійності двох підходів: вирішення тільки типової задачі місячно-добового планування та формування області раціональних послідовностей і рішення типової задачі на сформованій області.
Результати. Запропоновано правила аналізу та структуризації множини можливих послідовностей відпрацювання місячних планових блоків. Обгрунтувані критеріальні оцінки раціональності варіантів можливих послідовностей. На основі методу гілок і границь створена методика визначення раціональних послідовностей відпрацювання планових місячних блоків протягом місяця, на множині яких повинна вирішуватись типова задача місячно-добового планування гірничо-транспортних робіт.
Наукова новизна. Отримав подальший розвиток динамічний підхід до вирішення задач оперативного планування гірничо-транспортних робіт в залізорудному кар’єрі, що був реалізований методикою визначення раціональних послідовностей відпрацювання планових місячних блоків протягом місяця.
Практична значимість полягає у загальній методиці місячно-добового планування гірничо-транспортних робіт залізорудного, що включає створену методику визначення раціональних послідовностей відпрацювання планових місячних блоків протягом місяця та методику рішення типової задачі місячно-добового планування. Порівняльний аналіз результатів місячно-добового планування по реальним виробничим даним за 33 місячними програмами гірничих робіт без застосування створеної методики і з нею показав зменшення коливань об’ємних та якісних показників в добових об’ємах доставки руди на перевантажувальні пункти.До того ж на 8-12% зменшились випадки несумісності вихідних даних, що свідчить про підвищення надійності програмного забезпечення.
Ключові слова:відкриті гірничі роботи, залізорудний кар’єр, гірничо-транспортні роботи, оперативне планування.
Перелік посилань:
1. Резниченко, С. С., Подольский, М. П., & Ашихмин, А. А. (1991). Экономико-математические методы и моделирование в планировании и управлении горным производством. Москва: Недра.
2. Вінівітін, Д. В. (2017). Додаткові умови для запобігання незбіжності формування оперативних планів управління вантажно-транспортним комплексом кар’єру. Збірник Наукових Праць Національного Гірничого Університету, (50), 75–81.