№66-11

Напружено-деформований стан гнучкого композитного тягового органа нерегулярної будови

І.В. Бельмас1, Д.Л. Колосов2, О.М. Долгов2, Т.О. Чечель2, О.М. Воробйова2

1Дніпровський державний технічний університет, Кам’янське, Україна

2Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна

Coll.res.pap.nat.min.univ. 2021, 66:116-124

https://doi.org/10.33271/crpnmu/66.116

Full text (PDF)

АНОТАЦІЯ

Мета. Встановлення впливу нерегулярної конструкції каната (стрічки) на його напружено-деформований стан.

Методика. Розробка алгоритму розрахунку тягово-транспортувального органу підйомно-транспортної машини методами механіки шаруватих композитних матеріалів з м’якими та жорсткими шарами; побудова та розв’язання моделі напружено-деформованого стану гумотросового каната (стрічки) з урахуванням нерегулярності його конструкції.

Результати. Алгоритм визначення напружено-деформованого стану гумотросового каната (стрічки) довільної конструкції. Закономірності напружено-деформованого стану гумотросового каната (стрічки), в якому використовуються троси різних конструкцій або гумові прошарки, виконані з гуми різної жорсткості на зсув.

Наукова новизна.  Встановлення впливу порушення регулярної будови каната (стрічки) на його напружено-деформований стан.

Практична значущість. Розроблена модель та алгоритмрозрахунку напружено-деформованого стану гумотросового каната довільної конструкції, з урахуванням  відмінності жорсткостей окремих його тросів, можуть бути застосовані для випадків різних значень інших механічних та геометричних параметрів складових каната (стрічки). Отриманий алгоритм можна вважати достатньо достовірним і таким, що дозволяє обґрунтовано визначати умови безпечного використання гумотросових канатів у разі ушкодження довільного троса. Отримані результати надають можливість впровадження в підйомно-транспортне машинобудування гумотросових канатів та стрічок з відмінними по ширині механічними та геометричними характеристиками. Розроблений алгоритм визначення напруженого стану каната, стрічки конвеєра дозволить підвищити ефективність та конкурентну спроможність вітчизняного підйомно-транспортного обладнання.

Ключові слова: напружено-деформований стан, композитний тяговий орган, нерегулярна будова каната, підйомно-транспортна машина.

Перелік посилань

  1. Колосов, Л.В., & Бельмас, И.В. (1990). Исследование прочностных характеристик образцов поврежденных резинотросовых лент. Известия вузов. Горный журнал, 8, 81-84.
  2. Колосов, Л.В., & Бельмас, И.В. (1991). Экспериментальные исследования агрегатной прочности РТЛ. Известия вузов. Горный журнал, 1, 85-87.
  3. Бельмас, И.В. (1993). Напряженное состояние резинотросовой ленты при произвольном повреждении тросов. Проблемы прочности и надежности машин, 6, 45-48.
  4. Бельмас, И.В., Колосов, Л.Д., Танцура, Г.І., & Конох, Ю.В. (2009). Исследование влияния порыва тросовой основы на прочность каната ступенчатой конструкции.Труды пятой всероссийской конференции. Часть вторая. Москва: МГТУ им. Баумана, 255-257.
  5. Волоховский, В.Ю., Радин, В.П., & Рудяк, М.Б. (2010). Концентрация усилий в тросах и несущая способность резинотросовых конвейерных лент с повреждениями. ВестникМЭИ, 5, 5-12.
  6. Belmas, I., & Kolosov, D. (2011). The stress-strain state of the stepped rubber-rope cable in bobbin of winding. Technical and Geoinformation Systems in Mining: School of Underground Mining, 211-214.
  7. Бельмас, І.В., & Бобильова, І.Т. (2012). Вплив поривів елементів армування на міцність плоского тягового органу. Les problemes contemporains de la technosphere et de la formation des cadres d’ingenieurs. Proceedings of the 6th International Scientific and Methodical Conference, 88-91.
  8. Ропай, В.А. (2016). Шахтные уравновешивающие канаты. Национальный горный университет.
  9. elmas, I., Kolosov, D., Kolosov, О., & Onyshchenko, S. (2018). Stress-strain state of аconveyor belt with cables of different rigidity and their breakages.Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools,26(2), 231-236.
  10. Бельмас,І.В., Колосов,Д.Л., Чечель,Т.О., Воробйова,О.М.,&Черниш,О.М. (2020). Вплив зміни в часі механічних властивостей гуми на напружений стан гумотросового тягового органа з ушкодженим тросом. Збірник наукових праць національного гірничого університету, 61, 149-155.
    https://doi.org/10.33271/crpnmu/62.149
  11. Колосов,Д.Л., Білоус,О.І., & Гуров,І.А. (2019). Міцність відновленої гумотросової стрічки. Математичні проблеми технічної механіки та прикладної математики – 2019, 126-127.
  12. Belmas,I., Kolosov,D., Onyshchenko,S.,&Bobylova,I. (2020). Partial restoration of tractive ability of rubber-cable tractive element with damaged cable base. Збірник наукових праць національного гірничого університету, 60, 196-206.
    https://doi.org/10.33271/crpnmu/60.196
  13. Бельмас,І.В., Білоус,О.І., Танцура,Г.І.,&Бобильова,І.Т. (2018). Зірочка (Патент № 117954)
  14. Бельмас,І.В., Колосов,Д.Л., Білоус,О.І.,&Бобильова,І.Т. (2019). Дослідження напруженого стану гнучкого тягового органу з кінематичним зв’язком. Збірник наукових праць Прогресивні технології в машинобудуванні РТМЕ 2019, 72-73.
  15. Колосов,Л.В.,&Бельмас,И.В. (1990). Анализ схем стыковых соединений резинотросовых лент. Известия вузов. Горный журнал, 2, 83-85.
  16. Левченя,Ж.Б. (2004). Повышение надежности стыковых соединений конвейерных лент на горнодобывающих предприятиях: На примере РУП "ПО "Беларуськалий": диссертация ... кандидата технических наук: 05.05.06.
  17. Танцура,Г.І. (2010). Гнучкі тягові органи. Стикові з’єднання конвеєрних стрічок, ДДТУ.
  18. Бельмас,І.В., Колосов,Д.Л., Білоус,О.І. Танцура,Е.І.,&Сай,О.В. (2020). Вимоги до механічних властивостей складових стрічки підвісного конвеєра. Збірник наукових праць Дніпровського державного технічного університету (технічні науки), 95-101.
    https://doi.org/10.31319/2519-2884.tm.2020.19

Інновації та технології

 

Дослідницька платформа НГУ

 

Відвідувачі

378233
Сьогодні
За місяць
Усього
167
23633
378233