№66-12
Напружений стан стрічки потужного конвеєра з розривом групи тросів
Д.Л. Колосов1, О.І. Білоус2, Г.І. Танцура2, С.В. Онищенко1, О.М. Воробйова1
1 Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна
2 Дніпровський державний технічний університет, Кам’янське, Україна
Coll.res.pap.nat.min.univ. 2021, 66:125-131
https://doi.org/10.33271/crpnmu/66.125
Full text (PDF)
АНОТАЦІЯ
Мета. Розробка алгоритму визначення напруженого стану конвеєрної стрічки з розривами групи тросів.
Методика. Побудова, розв’язання методами механіки шаруватих композитних матеріалів моделі напружено-деформованого стану конвеєрної стрічки з розривами групи тросів.
Результати. Розроблено алгоритм розрахунку напружено-деформованого стану конвеєрної гумотросової стрічкидовільної конструкції з групою ушкоджених тросів. Встановлено, що розрив тросів в одному перерізі призводить до виникнення в стрічці максимальних напружень. Такий розрив найнебезпечніший для випадку розривів тих самих тросів, але в різних перерізах. Взаємний зсув перерізів тросів вздовж гумотросової стрічки конвеєра зменшує вплив порушення нерозривності тросів на її напружено-деформований стан. Максимальні сили розтягу тросів та дотичні напруження в гумі виникають в перерізі розриву неперервності тросів. Максимальні сили виникають в суміжних з ушкодженим тросах, максимальні дотичні – в гумових прошарках, суміжних з ушкодженим тросом.
Наукова новизна. Встановлено характер впливу розташування цілих тросів поміж ушкодженими на максимальні сили розтягу тросів та дотичні напруження в гумових прошарках між тросами.
Практична значущість. Визначенийнапружено-деформований стан гумотросової стрічки з ушкодженими тросами дозволяє об’єктивно визначати реальну втрату стрічкою тягової спроможності та обґрунтовано призначати умови експлуатації стрічки, включно і її відновлювального ремонту. Обґрунтовано встановлені умови експлуатації, включно і розроблені технічні рішення по її ремонту, дозволяють забезпечувати ефективність експлуатації стрічки протягом її життєвого циклу відповідно до сучасних вимог CALS-технологій.
Ключові слова: напружено-деформований стан, стрічка потужного конвеєра, розрив групи тросів, алгоритм розрахунку, канат довільної конструкції, тягова спроможність, умови експлуатації.
Перелік посилань
-
Belmas, I., Kolosov, D., Bilous, O., & Onyshchenko, S. (2018). Stress-strain state of a conveyor belt with cables of different rigidity and their breakages. Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools, 26(2), 231–238.
https://farplss.org/index.php/journal/article/view/336/305 - Bel'mas, I.V. (1993). Stress state of rubber-rope tapes during their random damages. Problemy Prochnosti i Nadezhnos'ti Mashin, 6, 45-48.
-
Бельмас, І.В. (2017). Напружено-деформований стан плоского каната зумовлений поривами тягових елементів та конструкцією барабана підйомної машини, Збірник наукових праць Національного гірничого університету, 50, 163-170.
http://znp.nmu.org.ua/pdf/2017/50.pdf - Волоховский,В.Ю.(2010). Концентрация усилий в тросах и несущая способность резинотросовых конвейерных лент с повреждениями,Вестник МЭИ, 5,5-12.
- Ропай,В.А.(2016).Шахтные уравновешивающие канаты: монография.Национальный горный университет.
- Левченя,Ж.Б. (2004). Повышение надежности стыковых соединений конвейерных лент на горнодобывающих предприятиях: На примере РУП "ПО "Беларуськалий": диссертация ... кандидата технических наук: 05.05.06.
- Song, W., Shang, W., & Li, X.(2009). Finite element analysis of steel cord conveyor belt splice. InInternational Technology and Innovation Conference.
- Прушак,В.Я. (2008). Численная оценка долговечности соединений резинотросовых конвейерных лент. Вестник БНТУ,1, 35-38.
- Бельмас, І.В., Колосов, Д.Л., Самуся, В.І., Білоус, О.І., & Бобильова, І.Т. (2018). Напружено-деформований стан плоского тяговонесучого органа підйомно-транспортної машини з урахуванням впливу комплексу чинників. Збірник наукових праць національного гірничого університету, 55, 213-221.
-
Бельмас, І.В., Колосов, Д.Л., Онищенко, С.В., & Бобильова, І.Т. (2020). Часткове відновлення тягової здатності гумотросового тягового елемента з пошкодженою тросовою основою. Збірник наукових праць національного гірничого університету, 60, 196-206.
https://doi.org/10.33271/crpnmu/60.196