№67-01

Обґрунтування схеми розвантаження автосамоскидів із наскрізним проїздом з метою землезбереження на глибоких кар’єрах

А.А. Адамчук1, О.О. Шустов1

1Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна

Coll.res.pap.nat.min.univ. 2021, 67:7-14

https://doi.org/10.33271/crpnmu/67.007

Full text (PDF)

АНОТАЦІЯ

МетаДослідження впливу впровадження схеми розвантаження автосамоскидів із наскрізним проїздом на глибоких кар’єрах з точки зору збереження земель від порушення відкритими гірничими роботами та відвалами порід розкриву.

Методика. При встановленні залежностей площі земель, що зберігаються від порушення відкритими гірничими роботами та відвалами порід розкриву від вантажності автосамоскидів і висоти борту кар’єру використано метод найменших квадратів.

РезультатиВстановлено, що впровадження схеми комбінованого внутрішньокар’єрного автомобільно-конвеєрного транспорту із наскрізним проїздом автосамоскидів при розвантаженні дозволить: скоротити час циклу розвантаження автосамоскидів на 30-40 секунд, що дозволить скоротити споживання дизельного палива автосамоскидами на 100 - 200 тис. л/рік; зменшити ширину перевантажувального пункту на 50 %, що дозволить скоротити об’єм гірничокапітальних робіт на спорудження перевантажувального пункту розміром до11 млн м3; зберегти від порушення землі площею до 25 га при розносі борту кар’єру і спорудженні зовнішнього відвалу порід розкриву.

НауковановизнаВстановлено залежність площі земель, що зберігаються від порушення відкритими гірничими роботами та відвалами порід розкриву від вантажності автосамоскидів і висоти борту кар’єру. Наведена класифікація пристроїв для наскрізного проїзду автосамоскидів при їх розвантаженні.

Практичне значення. Розроблена нова конструкція перевантажувального пункту із наскрізним проїздом автосамоскидів при розвантаженні та обґрунтована його ефективність з точки зору збереження земель від порушення відкритими гірничими роботами та відвалами порід розкриву. Переваги пристрою авторської конструкції перед подібними пристроями полягають в простоті конструкції, монтажу і експлуатації, а також використанні сили ваги вантажу в роботі пристрою.

Ключові слова: комбінований автомобільно-конвеєрний транспорт, перевантажувальний внутрішньокар’єрний пункт, наскрізний проїзд автосамоскидів при розвантаженні, перевантажувальний пристрій з поворотними мостами (розвантажувальними плитами).

Перелік посилань

  1. Короленко, М. К., Перегудов, В. В., Федин, К. А., Романенко, А. В., & Протасов, В. П. (2012). Совершенствование транспортных схем выдачи руды для условий ОАО «Южный ГОК» : монография. Дионис.
  2. Молдабаев, С. К., Шустов, А. А., Султанбекова, Ж. Ж., & Адамчук, А. А. (2020). Горнотранспортные системы глубоких и сверхглубоких карьеров: монография. Satbayev University.
  3. Shustov, O., & Dryzhenko, A. (2016). Organization of dumping stations with combined transport types in iron ore deposits mining. Mining of Mineral Deposits, 10(2), 78–84.
    https://doi.org/10.15407/mining10.02.078
  4. Адамчук, А. А. (2021). Обґрунтування ефективних параметрів глибоких кар’єрів при використанні комбінованого транспорту(p. 127). Національний технічний університет “Дніпровська політехніка.”
  5. Хорольский, А. А., & Гринев, В. Г. (2020). Возможности создания новой технологии оптимального проектирования природопользования. Горно-Геологический Журнал, 61, 4–12.
  6. Хорольский, А. А., & Гринев, В. Г. (2018). Выбор сценария освоения месторождений полезных ископаемых. Геология и Охрана Недр, 3, 68–74.
  7. Гріньов, В. Г., & Хорольський, А. О. (2020). Дослідження основ технології оптимального проєктування раціонального користування родовищами цінних копалин. Мінеральні Ресурси України, 2, 19–24.
  8. Адамчук, А. А., & Шустов, О. О. (2018). Системний підхід до вибору нових засобів транспорту для роботи на глибоких кар’єрах. Збірник Наукових Праць Національного Гірничого Університету, 54, 8–18.
    http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpngu_2018_54_3
  9. Смирнов, В. П., & Лель, Ю. И. (2002). Теория карьерного большегрузного автотранспорта. УрО РАН.
  10. Shustov, O. O., Haddad, J. S., Adamchuk, A. A., Rastsvietaiev, V. O., & Cherniaiev, O. V. (2019). Improving the Construction of Mechanized Complexes for Reloading Points while Developing Deep Open Pits. Journal of Mining Science, 55(6), 946–953.
    https://doi.org/10.1134/S1062739119066332
  11. Адамчук, А. А. (2017). Исследование параметров доработки глубоких карьеров открытым способом. Збірник наукових праць Національного гірничого університету, 50, 10-17.
  12. Шапарь, А. Г., Лашко, В. Т., & Новожилов, С. М. (2001). Перегрузочные пункты при автомобильно-конвейерном транспорте на рудных карьерах : монография. ИППЭ НАН Украины.
  13. Адамчук, А. А. (2021). Обґрунтування схеми автомобільно-конвеєрного транспорту із наскрізним проїздом автосамоскидів при розвантаженні. Физико-Технические Проблемы Горного Производства: Сб. Научн. Тр., 23, 200–215.
    https://doi.org/10.37101/ftpgp23.01.013
  14. Дриженко, А. Ю., Адамчук, А. А., Шустов, О. О., Молдабаєв, С. К., & Нікіфорова, Н. А. (2019). Пристрій для розвантаження порід із автосамоскидів у бункер (Patent No. 119491).
  15. Молдабаєв, С. К., Кузьменко, С. В., Калюжный, Е. С., Дриженко, А. Ю., & Адамчук, А. А. (2020). Устройство для перегрузки скальных пород с автотранспорта на конвейерный подъемник (Patent No. 34570).

Інновації та технології

 

Дослідницька платформа НГУ

 

Відвідувачі

464775
Сьогодні
За місяць
Усього
94
31115
464775