№72-07

Технологія комбінованого кріплення підготовчих виробок для ефективного використання підвісних монорейкових доріг

Л.Н. Ширін1, А.О. Герасименко1, О.М. Коптовець1, С.В. Фелоненко1

Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна

Coll.res.pap.nat.min.univ. 2023, 72:77-86

https://doi.org/10.33271/crpnmu/72.077

Full text (PDF)

АНОТАЦІЯ

Мета. Обґрунтування параметрів і конструкції системи комбінованого кріплення монорейкового ставу підвісних монорейкових доріг (ПДМ) в пластових підземних виробках для зниження динамічних навантажень на елементи аркового кріплення і гірничий масив при доставці великотоннажних вантажів і обладнання до підготовчих вибоїв і монтажних камер.

Методика. Рекомендована методика обґрунтування технологічних схем допоміжного транспорту, орієнтованих на використання багатофункціонального гірничого обладнання нового покоління, адаптованого до сучасних умов виконання монтажно-демонтажних робіт і підготовки нових виїмкових стовпів до очисного виймання, яка базується на моделюванні параметрів взаємодії рухомого складу ПДМ з елементами аркового кріплення і бічними породами при транспортуванні великотоннажних вантажів.

Результати. За результатами досліджень експлуатаційних параметрів ПДМ у складі високоадаптивної транспортно-технологічної системи доставки великотоннажних вантажів, встановлено, що для зниження динамічних навантажень на елементи аркового кріплення і гірничий масив в специфічних умов шахт Західного Донбасу найбільш перспективним є варіант дворівневого анкерного кріплення монорейкового ставу і підготовчих виробок.

Наукова новизна. Обґрунтовано інноваційні технічні рішення щодо підвищення експлуатаційної надійності аркового кріплення при транспортуванні великотоннажних вантажів та зниження динамічних навантажень на гірничий масив шляхом перерозподілу їх на суміжні ланки монорейкового ставу та модернізації транспортно-технологічної системи.

Практична значимість. Доведено, що при інтенсифікації очисних і підготовчих робіт обґрунтовані техніко-технологічні рішення відповідають вимогам своєчасної підготовки нових виїмкових стовпів і розглядаються як перспективний напрям удосконалення діючих схем допоміжного транспорту для шахт регіону та забезпечення експлуатаційних параметрів гірничотранспортного обладнання високого технічного рівня в специфічних умовах шахт ЗД.

Ключові слова: анкерне кріплення, великотоннажний вантаж, дворівневневе рамно-анкерне кріплення, дизельний локомотив, допоміжний транспорт, підготовка виїмкових стовпів, підйомно-транспортна підсистема, слабометаморфізовані породи.

Перелік посилань

1. Ширин, Л.Н., Расцветаев, В.А., & Коваль, А.И. (2014). Повышение эффективности работы монорельсовых дорог при подготовке запасов угля к очистной выемке. Монография. Нац. горн. ун-т.

2. Булат, А.Ф., Усаченко, Б.М., & Яланский, А.А. (1999). Руководство по геофизической диагностике состояния системы "крепь - породный массив" вертикальных стволов: Дополнение к «Пособию по восстановлению крепи и армировки вертикальных стволов. РД 12.18.073-88». ООО "Лебедь".

3. Егоров, С.И., Халимендик, Ю.М., & Курченко, Є.П. (2002). Обобщение опыта крепления и охраны подготовительных выработок. Уголь Украины5, 19–21.

4. Бондаренко, В.И., Ковалевская, И.А., Симанович, Г.А., & Черватюк, В.Г. (2012). Геомеханика нагружения крепи очистных и подготовительных выработок в слоистом массиве слабых пород. Монография. ЛізуновПрес.

5. Виноградов, В.В., Круковський, А.П., & Хворостян, В.А. (2010). Опорно-анкерне кріплення гірничих виробок вугільних шахт України. Геотехнічна механіка, 88, 170–179.

6. Ширін, Л. Н., Коровяка, Є. А., Посунько, Л. М., Расцвєтаєв, В. О., & Шаріна, B. C. (2018). Поширення області ефективного застосування підвісних монорейкових доріг в умовах відпрацювання похилих вугільних пластів. Збірник наукових праць Національного гірничого університету55, 255–266. http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpngu_2018_55_27

7. Денищенко, А. В. (2011). Шахтные канатные дороги. Монография. Национальный горный ун-т. https://tst.nmu.org.ua/ua/MONOGRAFIA.pdf

8. НПАОПВимоги безпеки до технології виконання робіт з монтажу та демонтажу механізованих комплексів для пологих та похилих пластів. (2011). М-во вугільної промисловості України. “Вуглемеханізація”. http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/publish/article?art_id=210138

9. Ahaiev, R., Dudlia, K., & Prytula, D. (2019). Establishing the interrelation of the main influencing factors on the safety of methane-air mixture transportation. E3S Web of Conferences, 109, 00002.
https://doi.org/10.1051/e3sconf/201910900002

10. Tokarczyk, J. (2017) Metodyka identyfikacji wybranych zagrożeń mechanicznych w pomocniczym transporcie podziemnych zakładów górniczych. Instytut Techniki Górniczej.

11. Pytlik, A. (2019). Tests of steel arch and rock bolt support resistance to static and dynamic loading induced by suspended monorail transportation. Studia Geotechnica et Mechanica, 41(2), 81–92.
https://doi.org/10.2478/sgem-2019-0009

12. Терещук, Р.Н. (2015). Обеспечение устойчивости подготовительных выработок глубоких угольных шахт. Монография. Национальный горный ун-т.

13. Ширін, Л.Н., Герасименко, А.О., Ширін, А.Л., Єгорченко, Р. Р., Коптовець, О.М., Дьячков, П.А., & Інюткін, І.В. (2022). Підйомна-транспортна система для доставки вантажів (Україна/Дніпро Заявка на винахід а2022 02487 від 14.07.22). Національний технічний університет «Дніпровська політехніка».

Інновації та технології

 

Дослідницька платформа НГУ

 

Відвідувачі

464670
Сьогодні
За місяць
Усього
172
31010
464670