№76-2

Обґрунтування області ефективного використання гірничотранспортного обладнання для швидкісного проведення підготовчих виробок

А.О. Герасименко1, А.Л. Ширін1, І.В. Інюткін1, П.А. Дьячков1

1Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна

Coll.res.pap.nat.min.univ. 2024, 76:20–32

Full text (PDF)

https://doi.org/10.33271/crpnmu/76.020

АНОТАЦІЯ

Мета. Визначення потенційних резервів підвищення темпів проведення дільничних підготовчих виробок та розробка заходів щодо забезпечення своєчасного відтворення фронту очисних робіт в умовах інтенсивної розробки вугільних пластів шахт Західного Донбасу (ЗД).

Методика. Комплекснаметодика визначення області ефективного використання транспортного обладнання для швидкісного проведення підготовчих виробок передбачає експертну оцінку діючих транспортно-технологічних схем на зарубіжних і вітчизняних гірничих підприємствах галузі та обґрунтування експлуатаційних параметрів засобів допоміжного транспорту нового покоління з урахуванням специфічних умов шахт ЗД.

Результати. По результатам оцінки транспортно-технологічних схем проведення пластових підготовчих виробок з породами підошви схильними до здимання доведено, що підвісні монорейкові дороги (ПДМ) з дизельними локомотивами мають ряд переваг над традиційними видами транспортних засобів. Розповсюджені на зарубіжних підприємствах галузі пневмоколісні самохідні машини потребують збільшення проєктних перерізів підготовчих виробок та проведення спеціальних заходів по формуванню проїжджої частини та підошви виробок.

Наукова новизна. Обґрунтовано інноваційні технічні рішення щодо підвищення адаптаційної здатності технологічних схем допоміжного транспорту для швидкісного проведення пластових підготовчих виробок з породами підошви, схильними до здимання.

Практична значимість. Доведено, що впровадження технологічних схем допоміжного транспорту на базі використання високоадаптивних ПДМ в обводнених та криволінійних виробках з інтенсивним здиманням порід ґрунту виключає з технологічного циклу трудомісткі  та небезпечні операції з обміну навантажених составів на порожні в тупикових заїздах і забезпечує швидкісні темпи проведення підготовчих виробок.

Ключові слова: дизельні ПДМ, ДКН, допоміжний транспорт, самохідні машини, підготовчі виробки, транспортно-технологічна система;швидкісне проведення.

Перелік посилань

1. Посунько, Л.М., Расцвєтаєв, В.О., & Ширін, А.Л. (2017). Удосконалення транспортно-технологічних схем проведення дільничних виробок при розширенні меж вугільних шахт: монографія.

2. Ширін, Л.Н. (2005). Обґрунтування параметрів енергозберігаючих технологічних схем підземного транспорту в умовах відпрацювання спільних запасів шахт «Павлоградська» та «Тернівська» ВАТ «Павлоградвугілля».

3. СОУ 10.1.00185790.007. Транспорт шахтний локомотивний. Перевезення людей і вантажів в виробках з ухилом від 0,005 до 0,05 ‰. (2006). Київ.

4. Єдині норми виробітку (часу) на гірничопідготовчі роботи для вугільних шахт.(2004). Київ.

5. Расцвєтаєв, В.О., Посунько, Л.М., Ширін, А.Л., & Жеглов, С.С. (2015). Оцінка факторів обмеження ефективності транспортних схем при підготовці запасів вугілля в умовах шахт Західного Донбасу.Дніпропетровськ.

6. Ширін, Л. Н., Коровяка, Є. А., Посунько, Л. М., Расцвєтаєв, В. О., & Шаріна, B. C. (2018). Поширення області ефективного застосування підвісних монорейкових доріг в умовах відпрацювання похилих вугільних пластів. Збірник наукових праць Національного гірничого університету55, 255–266. http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpngu_2018_55_27

7. Herasymenko, A.O., Rastsvietaiev, V.O., & Shyrin, A.L. (2023). Selection of the means of auxiliary transportation facilities and adaptation of their parameters to specific operation conditions. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2, 40–46. https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-2/040

8. Yanko, S.V., Hrebenkyn, S.S., & Briukhanov, A.M. (2003). Sovremennye problemy provedenyia i podderzhanyia gornykh vyrabotok na hlubokikh shakhtakh: monohrafyia.

9. Коптовець, О.М., Коровяка, Є.А., Яворська, В.В., Ширін, Л.Н., & Барташевський, С.Є. (2023). Проєктування транспортних систем і комплексів гірничих підприємств. Дніпро: Журфонд

10. Денищенко, А. В. (2011). Шахтні канатні дороги. монографіяhttps://tst.nmu.org.ua/ua/MONOGRAFIA.pdf

11. Shyrin A., Rastsvetaev V., & Morozova T. (2012). Estimation of reliability and capacity of auxiliary vehicles while preparing coal reserves for stoping. Technical and Geoinformational Systems in Mining., 105–108. https://doi.org/10.1201/b13157-19

12. Shirin, L., Inyutkin, I., & Herasymenko, A. (2022). Рroblems and prospects of self-propelled delivery equipment use in terms of uranium deposit development. Актуальні проблеми уранової промисловості: Х Міжнар. наук.-практ. конференція. Алмати, Республіка Казахстан.

Інновації та технології

 

Дослідницька платформа НГУ

 

Відвідувачі

464556
Сьогодні
За місяць
Усього
58
30896
464556